REGULAMIN SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ BILETÓW MUZEUM PRL
§1
DEFINICJE
- Muzeum – Muzeum PRL Anna Jurga, Maja Blumska spółka cywilna, z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Żydowskiej 4, 61-741 Poznań, REGON: 529088442, NIP:7831907798.
- Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży internetowej biletów w Muzeum.
- Sklep – moduł strony internetowej Muzeum przeznaczony do internetowej sprzedaży (online) biletów.
- Strona – strona internetowa pod adresem: www.prlmuzeum.pl służąca do sprzedaży biletów przez Sklep.
- Kasy Muzeum – kasy znajdujące się w Muzeum na ul. Żydowskiej 4, 61-761 Poznań.
- Zamawiający – każda osoba korzystająca z Sklepu, zarówno osoba fizyczna (konsument), podmiot gospodarczy, jak i inna jednostka organizacyjna dokonująca zakupu.
- Bilet – bilet wstępu, uprawniający do zwiedzania Muzeum, zawierający opłatę za wstęp, ilość, datę oraz godzinę wydarzenia, rodzaj ulgi, a także datę zamówienia zgodnie z danymi wprowadzonymi w Sklepie – będący jednocześnie dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy.
- Voucher – dokument, który można wymienić na bilet wstępu, uprawniający do zwiedzania Muzeum – będący jednocześnie dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa szczegółowe warunki dokonywania zakupu Biletów indywidualnych oraz Voucherów z wykorzystaniem Sklepu oraz rezerwacji Biletów indywidualnych i grupowych telefonicznie lub mailowo.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji treści Regulaminu. Każda
zmiana Regulaminu będzie podawana do wiadomości poprzez umieszczenie zmienionego Regulaminu w Sklepie oraz na stronie internetowej Muzeum. Strony związane są wersją Regulaminu obowiązującą w momencie złożenia zamówienia.
- Dokonywanie zakupu biletów online oraz Voucherów za pośrednictwem Sklepu oraz rezerwacji biletów telefonicznie lub mailowo nie wiąże się z żadnymi kosztami poza kosztem połączenia z siecią Internet lub operatora telefonicznego, który to koszt ponosi Zamawiający, zgodnie ze stawkami dostawcy Internetu lub operatora, z którego usług korzysta Zamawiający.
- Zakup online jest tylko możliwy w przypadku biletów indywidualnych.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości działania Sklepu przy zakupie Biletów online oraz Voucherów, zamieszczonego na stronie, prosimy o niezwłoczny kontakt na adres e-mail: info@prlmuzuem.pl.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do ustanowienia limitu ilości dostępnych biletów oraz Voucherów w ramach jednego zamówienia.
- Warunkiem skorzystania z Sklepu jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego warunków. Zaakceptowanie Regulaminu stanowi jednocześnie oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązania między Zamawiającym, a Muzeum.
- Zamawiający zobowiązany jest do korzystania z Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
- Zamawiający dokonujący internetowego zakupu Biletów oraz Voucherów zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu zwiedzania, z którego treścią może zapoznać się bezpośrednio w Muzeum lub stronie internetowej: www.prlmuzeum.pl
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem:
– urządzenie z przeglądarką internetową oraz dostępem do sieci Internet. Zaleca się stosowanie najbardziej aktualnej wersji jednej z następujących przeglądarek, z włączoną opcją „cookies” (obsługa plików cookies), Java Script i SSL: Microsoft Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome;
– posiadanie konta poczty elektronicznej (adresu e-mail);
– konto bankowe oferujące dokonywanie transakcji przez Internet.
§ 3
BILETY
- Ceny Biletów oraz Voucherów, uprawnienia do ulg oraz uprawnienia do bezpłatnego wstępu określa cennik Muzeum dostępny pod adresem: www.prlmuzeum.pl
- Ceny Biletów oraz Voucherów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- W przypadku nie gotówkowej zapłaty za bilet, całkowita cena zakupu uwzględniać może także opłatę transakcyjną. O wysokości opłaty transakcyjnej Klient zostanie poinformowany przed umożliwieniem mu dokonania zakupu biletu na wydarzenie.
- Sklep umożliwia zakup wybranych Biletów oraz Voucherów z cennika Muzeum.
- Bilet oraz Voucher uprawnia do jednorazowego wejścia do Muzeum.
- Sprzedaż internetowa stanowi uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej. Brak możliwości zakupu Biletu oraz Vouchera za pośrednictwem Sklepu nie jest równoznaczny z brakiem możliwości zakupu Biletów oraz Voucherów w kasie Muzeum.
- Termin ważności określony jest na Bilecie oraz Voucherze.
- Termin ważności Biletów oraz Voucherów zakupionych w Kasach nie różni się od terminu ważności Biletów oraz Voucherów zakupionych za pośrednictwem Sklepu.
- Realizacja Biletu oraz Vouchera następuje poprzez okazanie go pracownikowi Muzeum w Kasie lub poprzez weryfikację w urządzeniu mobilnym typu smartfon, tablet, itp.
- W przypadku Biletu oraz Vouchera w formie elektronicznej należy pamiętać, by urządzenie mobilne miało zainstalowane oprogramowanie prawidłowo wyświetlające pliki w formacie PDF.
- W przypadku, gdy Zamawiający korzysta ze zniżki w cenie zakupu Biletów lub Voucherów, przy sprawdzaniu Biletów oraz Voucherów w Kasach zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienie do skorzystania ze zniżki (tj. legitymacja studencka, uczniowska, emerycka itp.). W razie braku wspomnianego dokumentu albo jego nieważności, w zależności od decyzji Zamawiającego, Muzeum zastrzega sobie prawo odmowy Zamawiającego u wstępu do Muzeum lub pobranie opłaty uzupełniającej do wysokości ceny biletu normalnego.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu do Muzeum w przypadku, gdy Bilet oraz Voucher jest zniszczony lub nieczytelny, a weryfikacja kodu kreskowego jest niemożliwa.
- Zakupu Biletu oraz Vouchera może dokonać osoba powyżej 13 roku życia, która posiada zgodę rodziców lub opiekunów prawnych.
- Muzeum ponosi odpowiedzialność za Bilety oraz Vouchery zakupione wyłącznie poprzez Sklep. Bilety oraz Vouchery odkupione od innych Klientów, zakupione w nieoficjalnych punktach sprzedaży lub za pośrednictwem podmiotów trzecich, nieposiadających praw do sprzedaży i dystrybucji biletów, mogą okazać się nieważne. Udostępnienie ważnego Biletu oraz Vouchera przez Zamawiającego osobie trzeciej wiąże się z ryzykiem wykorzystania przez tą osobę Biletu. Muzeum honoruje Bilet osoby, która w takim przypadku zgłosi się jako pierwsza.
- Klient powinien przechowywać Bilety oraz Vouchery w bezpiecznym miejscu. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za zagubione lub skradzione Bilety oraz Vouchery.
- Bilety oraz Vouchery zakupione w Kasie Muzeum oraz w Sklepie nie mogą być kopiowane oraz przerabiane.
§ 4
REZERWACJA TELEFONICZNA I MAILOWA BILETÓW INDYWIDUALNYCH I GRUPOWYCH
- Dokonywanie rezerwacji Biletów indywidualnych i grupowych oraz Voucherów telefonicznie lub mailowo nie wiąże się z żadnymi kosztami poza kosztem operatora telefonicznego, który to koszt ponosi Zamawiający, zgodnie ze stawkami dostawcy operatora, z którego usług korzysta Zamawiający.
- Rezerwacji telefonicznej dokonać można pod numerem: 603090206
- Rezerwacji mailowej dokonać można pod adresem: info@prlmuzuem.pl
- Zarezerwowany Bilet oraz Voucher należy opłacić przy wejściu w Kasach Muzeum.
- Pozostałe warunki obowiązują zgodnie z niniejszym Regulaminem.
§ 5
ZAKUP I REALIZACJA BILETÓW INDYWIDUALNYCH ORAZ VOUCHERÓW W SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ
- Zakupu Biletów indywidualnych oraz Voucherów, za wyjątkiem Zamówień wskazanych w § 4 ust. 1 powyżej, można dokonywać online za pośrednictwem Sklepu.
- Aby zakupić Bilet oraz Voucher za pośrednictwem Sklepu, należy wypełnić formularz zakupu oraz stosować się do instrukcji zawartych w Sklepie. Muzeum prosi o uważne i kompletne wypełnienie formularza. Niezastosowanie się do instrukcji zawartych w Sklepie może spowodować brak możliwości skutecznego nabycia Biletu. Podanie błędnych danych, w szczególności niepoprawnego adresu email, może skutkować brakiem możliwości otrzymania zwrotu kosztów za niewykorzystany Bilet oraz Voucher.
- Przy zakupie Biletów oraz Voucherów online płatności realizowane są przy pomocy przelewu elektronicznego, BLIK lub karty płatniczej.
- Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo.
- Zamawiając Bilety i Vouchery oraz dokonując za nie płatności Klient zobowiązany jest do zachowania należytej staranności. Wprowadzenie nieprawidłowych danych np. kwoty przelewu, numeru rezerwacji lub kodu płatności lub danych płatnika uniemożliwiające identyfikację Klienta może skutkować odmową zaksięgowania wpłaty oraz anulowaniem transakcji.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje związane z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu banku, wskazanego przez Zamawiającego w trakcie dokonywania płatności.
- Płatności za Bilety oraz Vouchery obsługiwane są wyłącznie przez PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7792308495, REGON 300523444.
- Bilety oraz Vouchery pozostają własnością Muzeum do czasu odnotowania przez Muzeum potwierdzenia dokonania zapłaty przez bank Zamawiającego.
- O ewentualnym anulowaniu zakupu Biletu przez nie potwierdzoną zapłatę przez bank, Zamawiający automatyczne zostanie poinformowany w osobnej wiadomości mailowej.
- Brak bankowego potwierdzenia, o którym mowa w ust. 7 powyżej, powoduje, iż pieniądze pobrane przez operatora płatności zostaną automatycznie zwrócone na konto bankowe Zamawiającego. O sposobie postępowania w takiej sytuacji Zamawiający zostanie poinformowany mailowo przez operatora płatności – firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu właściciela portalu: https://poland.payu.com/, z którym należy się wówczas bezpośrednio skontaktować przez formularz kontaktowy na stronie: https://poland.support.payu.com/s/?language=pl.
- Aby otrzymać fakturę VAT, należy w procesie zamawiania wybrać opcję Faktura VAT oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
- Faktura VAT zostanie dostarczona Klientowi na zasadach i w terminach wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) z dnia 11 marca 2004 r. W przypadku otrzymania przez Muzeum całości zapłaty za bilet, fakturę VAT wystawia się Klientowi nie później niż 15 (piętnastego) dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zapłata została przez Muzeum otrzymana.
- Zamawiający wyraża zgodę na przesyłanie faktury, w formie elektronicznej, na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail. Zgoda nie wyłącza prawa Muzeum do wystawienia i przesłania faktury w formie papierowej.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Zamawiającego, nieprawdziwych lub błędnych danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
- Po opłaceniu zakupu online i zaksięgowaniu płatności zgodnie z ust. 7 Bilet oraz Voucher zostanie przesłany w formie załącznika PDF na adres email podany przez Zamawiającego. Prosimy o niezwłoczne zweryfikowanie poprawności i zgodności Biletu z wybranymi danymi, w szczególności kwoty, jego daty oraz wybranej ulgi.
- Koszty połączenia w celu pobrania wiadomości e-mail ponosi Zamawiający, zgodnie z taryfą swojego operatora.
- Brak takiego potwierdzenia zakupu Biletu oraz Vouchera w formie załącznika PDF jest równoznaczny z nie przyjęciem zamówienia do realizacji.
- Wszelkie wątpliwości, pytania, czy uwagi odnośnie zakupionych Biletów oraz Voucherów, a także w przypadku, gdy treść Biletu oraz Vouchera jest niezgodna z wprowadzonymi danymi, Klient obowiązany jest niezwłocznie wyjaśnić poprzez skontaktowanie się z Muzeum telefonicznie albo elektronicznie pod adresem: info@prlmuzeum.pl
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup Biletów oraz Voucherów. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet przez Zamawiającego, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Zakazane jest używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi teleinformatycznych umożliwiających zakup biletów bez ingerencji Klienta. Zastrzegamy sobie prawo do anulowania biletów zakupionych z użyciem niedozwolonych narzędzi.
§ 6
REKLAMACJA
- Reklamacje dotyczące zakupu i realizacji Biletów oraz Voucherów należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: info@prlmuzuem.pl
- Reklamacje mogą być składane w terminie 14 dni od zaistniałego zdarzenia będącego przyczyną reklamacji z dopiskiem: REKLAMACJA.
- W reklamacji Zamawiający powinien podać:
- – oznaczenie zamówienia, którego dotyczy reklamacja;
- – przyczynę reklamacji wraz z jej opisem;
- – dane kontaktowe Zamawiającego;
- – nr konta bankowego.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Muzeum w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. O rozpatrzeniu reklamacji Muzeum poinformuje Klienta na wskazany przez niego adres e-mail. Jeżeli reklamacja związana jest z płatnościami realizowanymi za pośrednictwem strony zewnętrznej okres rozpatrywania reklamacji może ulec wydłużeniu, o czym Muzeum niezwłocznie poinformuje Klienta na adres e-mail wskazując nowy termin rozpatrzenia reklamacji nie dłuższy niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji.
- W przypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminach określonych w ust. 3, reklamacje uznaje się za uznaną.
- W przypadku uznania reklamacji, Klientowi przysługuje zwrot wpłaconych środków. Zwrot wpłaconych środków odbywa się przelewem na nr konta wskazanego w reklamacji przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia poinformowania Zamawiającego o uznaniu reklamacji.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo zgłoszone reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Zamawiającego.
- Muzeum nie odpowiada również za niedostarczenie wiadomości w przypadku jej zatrzymania przez system antyspamowy systemu pocztowego Zamawiającego.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Muzeum nie wyłącza prawa Zamawiającego do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego oraz przepisów Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014r. poz. 827).
- W przypadku nieuznania przez Muzeum reklamacji złożonej przez Klienta, może on skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności może zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich oraz miejskich lub powiatowych rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl. Klient będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show
-
- &lng=P
-
§ 7
ZWROT I WYMIANA BILETÓW
- Bilety wstępu oraz Vouchery do Muzeum zakupione przez Internet nie podlegają zwrotowi lub wymianie.
- W przypadku, gdy nastąpi zamknięcie Muzeum z przyczyn leżących po stronie Muzeum, Muzeum przyjmować będzie zwroty Biletów zakupionych online oraz dokonywać zwrotu wpłaconej kwoty z uwzględnieniem zapisu ust. 3.
- Zwrot środków za zakupione Bilety oraz Vouchery nastąpi w terminie 14 dni od otrzymania przez Muzeum informacji o chęci zwrotu biletu. Do zwrotu płatności stosowany jest ten sam środek płatności, którym posłużył się Zamawiający podczas transakcji zakupu.
- Zwroty z przyczyn, o których mowa w ust. 2 za bilety opłacone w Kasie Muzeum, mogą być dokonane wyłącznie w Kasie Muzeum.
- Zwrot biletów lub ich wymiana, w przypadkach innych niż ten, o którym mowa w ust. 2 powyżej nie jest możliwa.
- W przypadku zakupu Biletów oraz Voucherów Zamawiającemu zawierającemu umowę w Sklepie Muzeum poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (dz.u. z 2014 r. poz. 827) nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
§ 8
KLAUZULA INFORMACYJNA
- W trakcie procesu zakupu Biletów oraz Voucherów online oraz rezerwacji Biletów oraz Voucherów telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej, Zamawiający przekazywać będzie Muzeum swoje dane osobowe.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum PRL Anna Jurga Maja Blumska spółka cywilna z siedzibą w Poznaniu przy ul.Żydowskiej 4 NIP 7831907798, REGON 529088442.
- Dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane zgodnie z Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych wyłącznie w celach związanych z rezerwacją lub zakupem Biletów oraz Voucherów.
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zostanie przesłana do Zamawiającego wraz z powiadomieniami automatycznie wysyłanymi przez Sklep, na adres e-mail wskazany w trakcie wypełniania Formularza zamówienia lub zakładania Konta Użytkownika.
- Dane przetwarzane są w celu zawarcia umowy sprzedaży Biletu oraz Vouchera. Muzeum będzie przetwarzać następujące kategorie danych: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
- Podawanie przez Uczestników danych osobowych jest dobrowolne i jest warunkiem zawarcia umowy. W wypadku braku ich podania, Muzeum może odmówić zawarcia umowy.
- Odbiorcą danych osobowych Zamawiającego będą podmioty upoważnione do przetwarzania na podstawie umowy powierzenia danych w w/w celu oraz mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe Zamawiającego nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe Zamawiającego będą przechowywane przez okres przewidziany przez przepisy archiwizacyjne.
- Zamawiający posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także prawo wniesienia sprzeciwu.
- Zamawiający ma prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych lub przepisy krajowe.
- Dane osobowe Zamawiającego nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych przez Muzeum dostępne są na stronie internetowej.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Przed wizytą w Muzeum należy sprawdzić czy w wybranym dniu Muzeum będzie otwarte dla zwiedzających. Muzeum publikuje informacje dotyczące godzin otwarcia na stronie: www.prlmuzeum.pl
- Muzeum zastrzega sobie prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży internetowej Biletów.
- Muzeum zastrzega sobie prawo wstrzymania sprzedaży internetowej w dowolnej chwili, z przyczyn losowych lub technicznych.
- W przypadku złamania zasad Regulaminów pracownicy i obsługa wystaw Muzeum mają prawo wyprosić zwiedzającego z terenu placówki. W takim wypadku koszty Biletu oraz Voucherów nie zostaną zwrócone.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Muzeum a Zamawiającym, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami stosownych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Transakcje kupna biletów oraz wszelkie czynności określone niniejszym regulaminem podlegają przepisom prawa Rzeczpospolitej Polskiej. W odniesieniu do Klienta będącego konsumentem, w rozumieniu rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I), i mającego miejsce zwykłego pobytu w krajach Unii Europejskiej, wybór prawa Rzeczpospolitej Polskiej nie pozbawia Klienta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów tego państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2024 r.